Bestemmingsplananalyse en die ene witte vlek

Supermarkten, fashionstores, doe-het-zelf winkels: iedereen is op zoek naar de juiste locatie, die ene witte vlek waar de gemeente een vestiging toelaat, en als het even kan dan ook nog een locatie waar klanten in de buurt wonen, of veel klanten zo-wie-zo al naar toekomen.

Want de kwaliteit van de locatie is minstens 80% van het succes.

Om die witte vlek te vinden moet je heel goed zoeken. Veel bedrijven hebben teams van business developers in dienst, die niets anders doen dan … goed zoeken.

Maar is goed in dit geval goed genoeg? Veel van de klanten met wie wij werken kwamen, ondanks alle inspanningen toch regelmatig te laat, of werden gedwarsboomd door gemeenten, die natuurlijk hun eigen prioriteitenlijstje hebben. Te laat komen of iets missen en dan je concurrent er met de locatie vandoor zien gaan is pijnlijk.

Onze klanten gebruiken onze bestemmingsplananalyse, die toestaat om direct, op perceelsniveau alle bestemmingsplannen te onderzoeken op enkelvoudige bestemmingen, functionele benamingen, omgevingstermen en zelfs de gescande Pdf’jes. Deze analyses bieden correcte uitkomsten, en geven niet alleen aan waar de witte vlekken zitten, maar ook: geven een voorsprong op je concurrenten. En nog een hele belangrijke: ze stellen je in staat om proactief de gemeente te benaderen, in plaats van af te hangen van de informatie die de gemeente je geeft.

We publiceren onze analyses op onze ProViewer, een zelfgemaakte, flexibele viewer, die toestaat de bestemmingsplan analyse te verrijken met andere data, zoals bijv. demografische, sociaaleconomische, maar ook: consumenten analyses, doelgroepen, omzetvoorspellingen.

We hebben de analyses nu bij een aantal klanten uitgevoerd (de klant krijgt exclusiviteit op de analyse in de onderzochte gemeentes voor een bepaalde periode), en hebben vervolgens aan de analyse data toegevoegd die zij op dat moment met elkaar wilden vergelijken.

Je kunt ook zeggen: we hebben voor een snel en flexibel platform gezorgd, en de klant gaat daarmee nu aan de slag. Hoe het verder gaat? Zoals bij alle co-creatie trajecten kan je dan nooit helemaal voorspellen.

Maar we weten wel één ding zeker, namelijk dat de klant hiervan beter wordt. En dat is toch echt het enige dat telt.

Interessant? Deel dit bericht.